İçeriğe geç

Ayıplı Maldan Kimler Sorumludur

Ayıptan kimler sorumludur?

AYIP KAVRAMI Benzer şekilde, kirlenme kavramı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da tanımlanmıştır. 8 benzer şekilde düzenlenmiştir. Hukukumuzda, ayıp sorumluluğu Türk Borçlar Kanunu’nda (“TBK”) tanımlanmıştır. 219’da çıkarılmıştır. Satıcı ayıptan sorumludur.

Ayıplı mal davası kime karşı açılır?

Tüketici ayrıca, ücretsiz onarım veya ürünün ayıpsız bir ürünle değiştirilmesi hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da ileri sürebilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı bu hakların yerine getirilmesinden birlikte sorumludur.

Satıcının ayıptan sorumluluğu şartları nelerdir?

Satıcının, sattığı maldaki ayıplardan sorumlu tutulabilmesi için, satılan malın alıcıya teslim edilmiş olması; alıcının satılan malı muayene etmesi (muayene) ve herhangi bir ayıp tespit ederse bunu satıcıya bildirmesi (ihbar) gerekir.

Ayıplı mal satanı nereye şikayet edebilirim?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.

Ayıplı maldan kim sorumlu?

MADDE 6 – Arızalı bir mal, bir kimsenin ölümüne veya yaralanmasına ya da bir malın zarar görmesine sebep olursa, imalatçı/üretici, kusuru olup olmadığına bakılmaksızın, ortaya çıkan zararı tazmin etmekle yükümlüdür.

Ayıplı mal aldığımızda neler yapmalıyız?

Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.

Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?

Diğer kanunlarda veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan sorumluluk için zamanaşımı süresi, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıldır.

Malın ayıplı olduğu kaç gün içinde ihbar edilir?

6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/1-c maddesine göre; teslim anında malın ayıplı olduğu açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.

Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?

Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.

Ayıplı mal için ihtarname şart mı?

198) T.B.K. 223/2. Maddeye göre bu ayıbın derhal bildirilmesi zorunludur. Yargıtay 11. Hukuk Dairesi ve 15. Hukuk Dairesi içtihatları, ayıbın bildirilmesinin resmî olmayıp tanıkla ispat edilebileceğini kabul etmiştir.

Ayıplı mal mahkemesi ne kadar sürer?

Araç kusuru davası ne kadar sürer? Ancak dava açılmadan önce kusurların ön bulguları ve tespitleri zamanında ve usulüne uygun olarak yapılırsa davanın bir yılda veya en fazla 1,5 yılda tamamlanması mümkündür. Ancak mahkemelerin iş yoğunluğunu da hesaba katmak gerekir.

Malın ayıplı olduğuna kim karar verir?

Malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıplar, teslim gününde var sayılır. Malın ayıplı olmadığını ispat yükü satıcıya aittir. Kusur olmasa bile satıcının sorumlu olduğu kabul edilir.

Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?

Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Tüketiciler, Ücretler Kanunu uyarınca yasal ücretlerden muaf tutulsalar da, masrafların önceden ödenmesi ve delillerin önceden ödenmesi gibi yasal masraflar yine de tüketici tarafından karşılanmalıdır.

Ayıplı mal iade süresi kaç gün?

Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, iade, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Ayıptan sorumluluk kaç yıldır?

Yasa veya sözleşme tarafından daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, kusurlu performans sorumluluğu, kusur daha sonra ortaya çıksa bile, hizmetin sağlanmasından iki yıl sonra sona erer. Ağır ihmal veya kusurun hileli olarak gizlenmesi durumunda, sınırlama hükümleri uygulanmaz.

Malın ayıplı olduğuna kim karar verir?

Malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıplar, teslim gününde var sayılır. Malın ayıplı olmadığını ispat yükü satıcıya aittir. Kusur olmasa bile satıcının sorumlu olduğu kabul edilir.

Ayıp ihbarı kime yapılır?

Alıcı, ayıplı bir ürünle karşılaşırsa, kanunda düzenlenen seçimlik haklarını kullanabilmek için bu ayıplı durumu satıcıya bildirmelidir. Bu iletişime şikâyet denir. Öncelikle alıcının karşılaştığı ayıplı üründeki ayıplılığın mahiyetini bilmesi önemlidir.

Ayıpta ağır kusur nedir?

Satıcı, satış sözleşmesi konusu malın yeni olmadığı halde yeni olduğu kastıyla teslim etmişse, alıcı da hiç kullanılmamış bir ürün satın aldığı varsayımıyla sözleşmeyi imzalamışsa, ‘ağır ayıp’ söz konusu olur.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Sıska Escort